DI HARI JUMAAT INI SEKALI LAGI RAMLY DI GODAM..!!! Kamu kata hormat? Ramly tidak senang burger babi ‘P.Ramly’

loading...
Kamu kata hormat? Ramly tidak senang burger babi ‘P.Ramly’
Seorang pelanggan menikmati sejumlah produk Ramly Burger, yang bertapak selama beberapa dekad. — Foto ihsan Facebook/Mohamad Aswan Seorang pelanggan menikmati sejumlah produk Ramly Burger, yang bertapak selama beberapa dekad. — Foto ihsan Facebook/Mohamad Aswan KUALA LUMPUR, 26 Okt — Pemilik syarikat terkenal Ramly Burger mempersoalkan tindakan restoran makanan segera menamakan burger daging babi “P.Ramly”, yang seakan produknya.
Datuk Ramly Mokni berkata beliau kini sedang mendapatkan nasihat peguam susulan kontroversi nama itu setelah dipertikai pengguna Muslim.
“Saya serahkan kepada peguam untuk menasihati saya apa yang perlu dilakukan,” katanya ketika dihubungi Malay Mail Online semalam.
“Secara peribadi, tindakan undang-undang tidak semestinya cara yang terbaik, tetapi saya akan mendapatkan nasihat mereka.”
Ketika mempertahankan kontroversi nama burger tidak halalnya, syarikat Ninja Joe berkata “P.Ramly” bukan ditujukan kepada seniman Tan Sri P Ramlee tetapi merujuk Ramly Burger yang sudah lama bertapak sehingga menjadi “ikon”.
“Ramly Burger sudah lama bertapak di Malaysia, ia sudah menjadi ikon. Ia penghargaan buat mereka,” kata pemiliknya Kelvin Tan.
“Sebab itu kita gunakan nama ‘P.Ramly’. Ia tiada kaitan dengan pelakon tersebut. Ia semata-mata kebetulan. Huruf 'P' merujuk daging babi — ‘Pork Ramly’.”
Namun Ramly jelas tidak senang dengan penggunaan label tersebut walau sebagai “penghargaan”.
“Tindakan ini salah dan mengelirukan. Menghargai nama burger saya tetapi dengan daging babi? Anda tahu betapa bahayanya tindakan itu, anda faham?”
loading...

0 Response to "DI HARI JUMAAT INI SEKALI LAGI RAMLY DI GODAM..!!! Kamu kata hormat? Ramly tidak senang burger babi ‘P.Ramly’"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close