PERGHH TERSENTAP TAHAP GABAN...!!!! WAJAH STALK AYAH AKU DALAM FACEBOOK. TIBA-TIBA TIDAK SAMPAI SETAHUN DAH JADI IBUKU..PADAHAL KAMI BEDUA BARU JE BERSOSIAL BARU-BARU INI..MUDA 20 TAHUN DARI TARIKH ADEHHH

loading...
Perempuan Itu Mak Aku?



Assalamualaikum semua. Aku suka sgt baca confession iium nie lagi2 yang mistik2 tu. Hehe.. okay, so sebab nak release stres yang melanda aku decide hantar confession ni so aku boleh dapat pandangan bernas dari para readers sebabnya aku sekarang nie dah tak tahu nak buat apa.. sbelum apa2, aku introduce diri aku dulu bagi senang sikit nak paham jalan cerita. Aku nie anak sulung dri 5 org adik beradik. Sekarang nie aku dengan adik aku no 2 dah berkerjaya cuma belum berkeluarga, yang 3 orang lagi masih belajar. Kami baru saja kehilangan ibu dalam lebih kurang tahun lepas. Dalam 3 bulan lpas tu, ayah kami kawen lain, alasan? Nak ada org jga makan minum kami.(tapi lebih kepada makn minum ayah aku la). Arwah ibu aku dulu suri rumah, makan minum, pakai ayah aku nie pendek kata serba-serbi depan mata. So, bila dia dah tak ada ayah aku nie mcam hilang tmpat brgntung..
So, lepas discuss sesama adik beradik 5 orang, kena setuju, sebab aku dengan lagi 3 orang tinggal jauh kira adik bongsu aku sorang je tinggal rumah, lelaki pulak.. kesian jugak kalau xbagi..
Mak baru aku nie muda 20 tahun pada bapak aku, janda anak 1, jenis yang melawa, nak keluar, pakai mekap dia paling lama, gincu tebal kalah adik aku yang perempuan tu, masak pown okay, tekak bolehlah nak terima.
Tapi…
Aki just nak tanya pendapat korang sebabnya aku selalu bandingkan dia dengan arwah ibu aku , apa yang dia buat aku banding.. contohnya ibu aku pandai jaga dapur, 3 kali sehari mesti berasap, ada je kerja dia buat, petang2 buat kuih donat la karipap la untuk bapak aku. Dia, paling berasap tengahari, pagi2 makan roti cicah air, biskut, seminggu 2 ke 3 kali la masak.. malam ulang balik makan tengahari ataupun biskut lagi.. tu pun makan tengahari kalau adik2 aku balik kitorang kadang2 makan luar, ada je yang dia mengidam nak nasi kukus la nasi ayam la, kepsi la.. Adik perempuan aku kadang suka jugak masak tapi kalau masak lebih nanti dikata pandai2 pakai dapur dia. Lagi arwah ibu aku nie kalau ada kat rumah meriah, kitorang balik lagi seronok borak macam2 sambil dok masak2 pown aku tolong2 potong syur la apa la, nak berborak punya pasal. Kalau dia boring, ada la pergi menjenguk bilik anak2 dia, tanya okay ke kerja, best tak, bila nak kawen nak timang cucu (soalan nie paling kerap, hehe). So bila dia masuk keluarga aku, dan perangai dia macam kotra dengan arwah ibu aku, mende nie buatkan aku xboleh nak rapat dgn dia, sebab semua yang dia buat aku jadi xsuka.. contohnya dye nie jenis yang lepas makan xbasuh pinggan trus nak kumpul satu hari sampai dah takde pinggan nak pakai baru nak basuh. Tu pown adik aku yang perempuan tu basuh.
Lepas tu, ayah aku nie umur da 50an tapi aktif lagi keluar sana sini, bila dia keluar je, mak aku nie akan masuk bilik, xadanya nak bersosial dengan aku adik beradik yang dok tengah tengok tv.. takkan aku nak pi ketuk bilik dia tanya macam mana jaga rumah hari ni? Topik pown xada.. asal usul dia pown aku tak taw sangat.. kira dia macam xnak ambik taw pown hal kitorang dan kitorang pown xtaw macam mana nak approach dia..
Tapi, alhamdulillah tanggungjawab dia pada ayah aku dia xtinggal, cuma kadang2 ada je aku perasan, dia suka suruh bapak aku beli barang basah yang mana bapak aku xpernah buat pown masa dengan ibu aku!
Dulu, beberapa bulan sebelum ibu aku meninggal, ibu aku pernah cerita kat aku ayah aku ada skandal, kitorang siap pernah pergi stalk ayah aku dengan perempuan tu (walaupun xnampak muka dia, ces) nangis stres dia semua aku yang hadap.. sampailah mak aku sakit dan meninggal tahun lepas..
Isunya sekarang nie macam mana aku nak buang perasaan yang kata perempuan tu yang sekarang nie mak aku, adalah skandal bapak aku dulu. (Aku pernah tanya banyak2 kali kat bapak aku dia xpernah mengaku) dan buang perasaan menyampah aku setiap kali diorang gelak2 bergurau senda.. yang terbaru aku dengar mak aku ajak pergi berjalan2 dengan bapak aku je, xajak kitorang.kalau dulu dengan ibu aku selalu jugak bercuti tapi mesti kitorg diajak, bukan kisah sangat nak pergi bercuti pown tapi macam kecik hati pown ada sebenarnya.. So sebab kitorang dah jadi family aku nak tak nak kena hormat dya sebagai ibu, syurga aku sekarang kt tapak kaki dia..
– -yang stress
Hantar confession anda di sini -> www.iiumc.com/submit
loading...

0 Response to "PERGHH TERSENTAP TAHAP GABAN...!!!! WAJAH STALK AYAH AKU DALAM FACEBOOK. TIBA-TIBA TIDAK SAMPAI SETAHUN DAH JADI IBUKU..PADAHAL KAMI BEDUA BARU JE BERSOSIAL BARU-BARU INI..MUDA 20 TAHUN DARI TARIKH ADEHHH"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close