Fakta Garis Tangan Berbentuk Huruf M Yang Dikatakan Sangat Istimewa.

loading...
Fakta Garis Tangan Berbentuk Huruf M Yang Dikatakan Sangat Istimewa.
Benarkah jika kita mempunyai garis tangan berbentuk huruf M dikatakan sebagai orang-orang yang mempunyai keistimewaan hidup, seperti keperibadian istimewa, pembawa hoki dan masa depan yang berjaya. Adakah ini benar atau boleh jadi sebaliknya? Mari kita ketahui fakta sebenar!
Tidak diketahui pasti siapa orang yang pertama kali menyebarkan khabar angin tentang garis tangan M yang katanya sebagai tanda kemenangan. Alih-alih berkata, ramalan telapak tangan ini berdasarkan teori palmistry, yakni sebuah ilmu membaca garis tangan menurut pseudoscience.
Dijelaskan dalam teori tersebut bentuk huruf M yang terukir di telapak tangan kita menyambung tiga garis utama yang boleh dilihat dengan jelas antara jantung (hati) dengan garis kepala serta garis kehidupan (nasib). Sedangkan garis penghubung kecil di antara ketiga-tiganya kelihatan kecil dan samar-samar. 
Menurut penjelasan dalam sains perubatan, rangkaian garis tangan ini dikenal dengan istilah palmar flexion crease yang terdiri dari distal transverse crease sebagai garis jantung, proximal transverse crease mewakili garis kepala dan thenar crease sebagai garis nasib/kehidupan. Sedangkan garis penghubung antara ketiganya dikenal dengan istilah medial crease.
Dan fakta kebenaran tentang garis tangan huruf M, bahawa hampir semua manusia yang dilahirkan ke dunia mempunyai ciri yang sama. Ini semua terbentuk secara ilmiah sejak janin masih dalam kandungan sang ibu. Dikatakan juga lebih daripada 80 peratus seluruh manusia di dunia mempunyai bentuk huruf M telapak tangannya, banyak yang terlihat jelas dan ada juga yang kelihatan samar-samar.
Mmmmm...masih mengganggap pemilik garis tangan huruf M adalah orang yang Istimewa? Bukankah ini bererti menjelaskan sebaliknya, pasaran dan terlalu mainstream, semua orang di dunia juga rata-rata begitu!
Beruntunglah bagi kamu yang tidak mempunyai bentuk huruf M, kerana kamu menjadi orang yang sangat istimewa, unik dan jarang yang menyamakannya.
Dan bagi kamu yang sudah terlanjur memiliki garis tangan huruf M jangan bersedih dulu. Kerana fakta yang perlu kamu tahu bahawa nasib baik, jodoh, kejayaan, masa depan dan nasib seseorang bukan ditentukan dari garis telapak tangannya.
Tapi ditentukan dari bagaimana cara dia memperjuangkan hidupnya hari ini, demi hari esok yang lebih baik dan sebagai bekal masa depan nanti. 
Kesimpulannya, biarlah dengan bentuk telapak tangan kita seperti apa, mau huruf M, mahu angka 69, mahu bentuk punggung kek. Kerana dalam sejarah kehidupan manusia, yang namanya rezeki tidak pernah ada yang jatuh percuma dari langit, semua perlu usaha dan perjuangan dari diri kita sendiri.
Kalau kerjanya cuma berdoa, menangis sampai tunggang terbalik minta diubah nasibnya dengan Tuhan tapi dia sendiri malas berusaha maka tetap saja hidupnya suram. Ingat! Doa tanpa usaha adalah bohong dan usaha tanpa doa namanya sombong hehehehe: D
loading...

0 Response to "Fakta Garis Tangan Berbentuk Huruf M Yang Dikatakan Sangat Istimewa."

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close