SEORANG PAKAR RACUN DEDAH.. HABBATUL SAUDA ADALAH PENAWAR RACUN DAN SANTAU...

loading...


HABBATUS SAUDA PENAWAR STROK DAN SEGALA JENIS PENYAKIT- RAJA UBAT Daripada Buraidah katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:
“Pada Habbatus Sauda’ terdapat penawar segala penyakit kecuali mati”. Riwayat Abu Nu’aim dalam kitab Al-Tibb dalam himpunan hadith-hadith sahih no. 1819. Habbatus Sauda sudah mula dikenali setelah banyaknya penyakit yang sudah wujud terutamanya strok. Dikatakan bahawa Habbatus Sauda ditemui di dalam makam firaun kerana mereka mempercayai Habbatus Sauda mampu memberi manfaat kepada raja mereka selepas mati.
Namun setelah kedatangan Islam, kegunaan habbatus sauda dalam perubatan tercetus. Nabi Muhammad Saw mengatakan bahawa Habbatus Sauda memang membantu merawat segala jenis penyakit kecuali mati.
Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa salam bersabda, artinya:
“Sesungguhnya di dalam Habbatussauda terkandung obat untuk segala penyakit, kecuali as-sam.” Aku bertanya, “Apakah as-sam itu?” Beliau menjawab, “Maut.”
Antara rahsia keajaiban penawar habbatus sauda ialah mampu Meningkatkan daya ingat, konsentrasi dan kewaspadaan, Meneutralkan racun dalam tubuh,Mengatasi gangguan tidur dan stress, Meremajakan sel-sel kulit dan menunda proses penuaan dan Meningkatkan bioaktivitas hormon.
“Sesungguhnya habbatus sauda’ (jintan hitam) mengandungi ubat bagi semua jenis penyakit kecuali as-saam. Aisyah bertanya, “Apa itu as-saam?” Dijawab oleh beliau, “as-Saam adalah kematian”. (Hadith Riwayat Imam Bukhari dan Imam Muslim)
“Habbatus sauda memang menakjubkan kerana setiap butir bijirin ini terdiri daripada berjuta-juta sel yang menyerupai sel darah manusia,” ujar Latiffah yang menjalankan penyelidikan tentang habbatus sauda selama sedekad.  Latiffah adalah seorang penyelidik. Beliau mengakui kehebatan habbatus sauda.
ru_01.4
Ujar Latiffah, kajian pada haiwan makmal yang diaruh penyakit Alzheimer atau nyanyuk dan diberi makan bahan aktif timokuinon daripada minyak habbatus sauda turut mempunyai kesan tersendiri.
Bukan itu sahaja habbatus sauda tidak hanya sekadar penawar secara zahir malah batin juga. Maksudnya, habbatus sauda berkait rapat dengan islam. Justeru itu habbatus sauda menjadi penawar sihir dan santau.
Habbatus Sauda’ adalah sejenis tumbuhan dalam bentuk rumput kecil, mempunyai batang yang tingginya lebih kurang setengah hasta, mengeluarkan bunga yang berwarna biru yang terdapat di dalamnya biji Habbatus Sauda’. Tumbuhan ini terdapat di negara Arab dan dikenali dengan pelbagai nama seperti Habbatussauda (Mesir , Syam), dalam Bahasa Inggeris dipanggil Nigella Sativa atau Black Cumin. Produk Habbatus Sauda’ ini mempunyai khasiat yang amat tinggi.

loading...

0 Response to "SEORANG PAKAR RACUN DEDAH.. HABBATUL SAUDA ADALAH PENAWAR RACUN DAN SANTAU..."

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close