Gara-Gara Bukan Menantu Pilihan, Mertua Fitnah Aku Sampai Aku DICERAIKAN Suami Dengan HINA !!!

loading...
Gara-Gara Bukan Menantu Pilihan, Mertua Fitnah Aku Sampai Aku DICERAIKAN Suami Dengan HINA !!! - MALAYSIA KU BARU
Gara-Gara Bukan Menantu Pilihan, Mertua Fitnah Aku Sampai Aku DICERAIKAN Suami Dengan HINA !!! | Assalamualaikum, admin dan semua pembaca tegar KRT. Di sini saya cuma nak share kisah saya. Moga bermanfaat. Saya berkahwin pada usia 25 tahun. Bukan menantu pilihan kerana suami masa tu hendak dijodohkan dengan sepupunya sendiri. Kerana nak halalkan hubungan, kami bernikah juga. Saya berharap akan diterima suatu hari nanti.
ist
3 tahun berlalu….hanya anak saya yang diterima dan saya masih tidak disukai. Sampai ke satu tahap saya difitnah sengaja mencari punca agar saya dan suami brtengkar. Pulang sahaja dari kerja terus saya diterjah dengan tuduhan yang tak masuk akal. Saya ni bekerja, sempat pulak saya jumpa bomoh dan mintak barang untuk hancurkan rumahtangga sendiri? Barang itu berupa uncang kain berwarna kuning dengan sebiji batu berwarna hitam dan sebotol kecil minyak, entah minyak apa saya pun tak tau. Saya mintak barang tu tapi mereka hanya tunjuk gambar. Saya hanya mampu beristighfar. Suami pula seperti orang bodoh.
Saya dimarahi dan dihalau dari rumah (kami tggl di rumah mertua – PIL) Byk kali dah. Akhirnya saya dah tak tahan. Saya keluar dari rumah itu dan mnyewa tidak jauh dari tempat kerja (saya dah cari awal2 sejak kerap dihalau). Sblm ini pn suami curang tp saya maafkn. Tapi kali ini ibu bpanya masuk cmpur dan mlampau. Cukuplah saya makan hati brulam jantung selama 5thn hdup dgn mereka.
Semasa saya keluar rumah, anak saya suami bawak keluar. Hati saya menangis, hnya Allah yg tahu. Saya brsndirian. Ibu dan keluarga jauh. Saya kuatkan diri dan terus bawak kes ke mahkamah. Mulanya suami enggan melepaskan. Dia ckp dia mahu seksa hdup saya. Tapi dia lupa Allah lebih hebat. Akhrnya saya dibebaskan dgn syarat pjnjian yg tpksa saya prsetujui. Saya yg minta diceraikan krn tdk sggup lg hdup merana.
Sepanjang mjadi ibu tunggal, saya bdikari. Sesen pun saya tidak minta nafkah dari bkas suami. Saya ambik lesen memandu dan beli kereta. Alhamdulillah, saya btemu jdoh yg ibu bapanya dapat menerima saya seadanya. Buat bkas suami dan bkas mrtua, smoga kamu bhgia. Hdup jgn trlalu membongkak, kerana hakikatnya kita cuma hamba ALLAH. Syukran, admin.. ☺ Kredit:-KRT
loading...

0 Response to "Gara-Gara Bukan Menantu Pilihan, Mertua Fitnah Aku Sampai Aku DICERAIKAN Suami Dengan HINA !!!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close